______Super.Awesome!________
Si.Budak.Sweet

Navigation : touch my L.O.V.E



Diaries Me Linkies Stuff

hello stalker *hehehe* ! welcome to super awesome.


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: cik kiah *wut-wut*
Others:   


Emosiku tunggang terbalik..~~

Assalamualaikum.. Bismillahirrahmanirrahim..
sihat?.. entry malam ni disertai dengan emosi yang tunggang terbalik..  very hard to explain..
could be undescribing feeling..<--ayt sumpah xleh blah.!!

apa yang korang wat kalau tiba2 di propose.???

(whoa, msti rmai fikir ni bahana bnyk sgt bace novel.. we'll read it then judge it)


aku rasa aku da cukup ganas n kasar supaya aku xtempuh  lovey-duppey.. dan aku rasa perisai yang aku bina dlm  hati ni da ckp kuat ngan sgala jnis pasir n tiang batu high class.. limited edition..

tapi,


bila da kene hempuk kat batang hidung baru aku tawu penangan die.. sgala jnis batu,tiang high class. limited edition tu sume.. runtuh serta merta...  betul la.. orang kata penangan feeling ni.. kuat yang amat.. macam mana shah jehan snggup bnakn istana n namakan sempena istri die.. camne terbitnye quotes you jump i jump..


Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…



aku berani wat pngakuan kat tmpt umum mcm ni.. aku xpernah jatuh cinta .. serius.! kalau ade org kata aku tipu  go on.!!  tapi aku mmg XPERNAH..

sebabtu bila da abis sekolah ni aku takut aku trkene.. n     THAT'S IT,, ura2 da ade..

aku tnye kat najah , naze time dorang kat dq.. aku mintak pendapat diorang.. then najah kata

ayuni kau da 18.. bende ni ko akan tempuh gak.. kalau xskarang pun .. one fine day... maybe kat uni. or kat tmpt kerja even kalau kau bratur nak bli mknn kat mcd. or kfc pun boleh jdi..
(kaku sebentar ..  ape kes sampai babitkn mcd n kfc nih.??)

  naze pulak kata :

yun.. kau da besar terima hakikat tuh.. kau da msk alm remaja da pun.. bak kata najah.. kalau x skrang mungkin kat tmpt len kau akn hadapi gak.. tapi kalau kau hadapi skrang let it be a lesson as guidance for the next in ur life.. if  jdi lagi..

#ayt di ats tlh dicernakan olh otkku yg superb brilliant... mngikut pmahaman ku...

nilah antra nasihat kawan2 ku yg supportive.. aku tawu hakikat tu.. tapi susah untuk aku  terima skrang sebab aku still xbleh trime.. in facts yg aku da mnginjak ke usia alam remaja 18... 

dan aku bersyukur sangaaaaaaaat.. time skola dulu xde plak org yg tibe2 muncul then  ckp terang2 3 words..<--pndai2la hadam sndri ape dye..
xde org nak hadiakn teddy bear or big present.. as a birthday gift or special event..

aku bersyukur sangat2... ALLAH nak selamatkan aku drpd masalah yg lgi dahsyat drpd ekonomi meleset..

mesti semua org  ngat aku tiba2 di propose..?? ha-ha.. stakat ni xde lagi yg bratur tnggu giliran...
<kidding!!>


makanya entry ni kluar untuk aku jelaskn  knape aku xleh sng2 nak trime org.. nak balas blik 3 words tu...

1. -perempuan yang baik untuk lelaki yang baik...- itu janji ALLAH .. dan aku pun nk yg terbaik makanya aku kne persiapkn dri aku spya jadi yg terbaik..sebagaimana  sorang syeikh di mesir persiapkn diri dia slama 40 tahun untuk jdi ayh n suami yg terbaik tu pun dia rase xcukup lagi... so.. aku pun rase camtu.. im not good enough  to stand beside him<--- yg tlh ditakdirkan...

2. 3 words tu cukup bernilai.. n berharga bagi aku.. walaupun hnya words tapi bagi aku sngt brharga,, aku nak jga sebab nak bgi keistimewaan kat husband-to be .. maybe sounds like yewwww.!!gatal bebenor dak sekor ni..  but i really meant it..  bak kata ustaz kashful<--ustaz skolah aku dulu2... 
sorang perempuan akn jga diri dia dri bts prgaulan.. like kapel mngapel ni die elakkan.. sbb nk jga keistimewaan prhubungan ngan husband -to-be tu... yup.! kalau ade org komen  stakat bab kapel jaga yang len blm tentu trjaga.. btul.. aku xmenafikan.. again.. im not good enough.. still dlm mood pngubah n pnambah baikkan...

3.  aku takut kalau aku balas 3 words tu.. it will harm me back.. aku kan jenis yang tough.. org tough ni.. kalo skali  kne ngap... makanya benteng tough akn turn into air laut.. (whoa.. hiperb gle ayt.!!).. aku kan orang yang takut untuk disakiti oleh itu kene btl2 prepare mental n fizikal untuk face it.!! pasang strategi... kukuh2.. mayb can learn from the art of war.. hahahaha...


itulah antara 3 sebab kenapa aku buat bodoh je.. kalau ade org appear infront me n say 3 words..

actually this entry really to someone.. someone yg prlu mmahami.. knapa aku wat bodoh.. cuma tnggu kberanian nak send this link kat org tu..

and i really hope  girls yang baca this entry would not easy to trust n belive ngan laki.. skaligus jaga diri kita.. maybe aku taklah sebaik khadijah n berilmu cam aisyah humaira'.. but at least please take note n care about this.. it is about us.. the honour of woman skaligus about pride..

try to think and sit for a while... renung2kan n ambil pngajaran...

salam sayang... lots of love..                  ...KIRAZENT...


its all about lesson.. lesson to be guidance in our life...

dulu.. im such a poet yg snggh berbakat yet its not because of love..
krana minat drag me to become a poet...
show me the jannah path... 




Finally easy to say to you .. dearest my friend ...

i love you.. kawan..........



Labels: ,