______Super.Awesome!________
Si.Budak.Sweet

Navigation : touch my L.O.V.E



Diaries Me Linkies Stuff

hello stalker *hehehe* ! welcome to super awesome.


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: cik kiah *wut-wut*
Others:   


Zaman plkn segari..*da lame tmt bru nk post..piraaah.!*

Assalamualaikum.. Bismillahirahmanirrahim

2 bulan lebih berlalu.. sampai sekarang terasa lagi life plkn...

Kem PLKN Kepimpinan Akademi Segari, Lumut..Perak



 cerita dah berhabuk pun kalau nak diikutkan..tapi pengalaman tak pernah berabuk pun.. karat pun x.. kan.kan.kan.. :)..

Awal2 plkn aku la plg bgn awl  smpai org len minx dikejutkan...  AWAL2 larr.. lps tu.. da sibuk rushing sna sni sampai xcukup tanah nak jalan..  penat xleh nak criter...

dalam banyak2 hari.. yang aku tempuh..  hari after kump1 menembak.. hari tu la  hari aku rasa nak jadi SI GAGAH PERKASA HIJAU.. ngatkn aku seorang yg emo.. rupa2 nya satu kompeni emo.. pasal kne denda  1 hari pkai full loreng...

beginilah full lorengnya.. ngehngehngeh..mereka mau ronda mlm tu pasal la happy..
peace satu tangan kuar: norjan  senyum nampak gigi: sarah
yang syg aku sgt2 tu:hanum




bukannya apa.. kalau da pakai full loreng tu memang lambat la nk gerak.. dengan nak sarung boot yang brt ntah bape tan... memang fuhh..~~~ menDOGA betoll..

**case closed**

rata2 pelatih yang datang kat sini ats dasar terpaksa... <---terbongkar lps debat ala parlimen  class kenegaraan hot topic "ADAKAH PLKN WAJAR DITERUSKAN ?".. and aku yang berkobar2 nak PLKN dapat parti PEMBANGKANG...  apa kes niee....?? back to our topic.. bila dah terpaksa bnykla bnde yg dingomelkan..  boringla class ni.. bosan la aktiviti ni.. kawad lagi.. weh muka aku burn dowh..*yang ni aku join ngomel*.. 

tapi dalam terpaksa sekalipun.. semua nampak happy n terima jerr.. (sebab pikir 3 bulan je kotttt...) tapi bila sampai tang perpisahan ha.! hamek kau.!!! berguguran titisan mutiara yang mahal nih.!! <--fuyoooh.!ayt... 

hurm.. lagi pasal plkn.. cb class..  well.. aku dak class FLEKSIBEL..   first group  yang aku join.. POSYEN.. start from this group.. aku developkn kmahiran  bnyk mulut aku.. hahahahaha.. 

wirajaya: ALLAHUAKBAR.. pertama kali rentas hutan paya..<--tawar k masin xtau la.. xsempat nak rasa.. 
pertama kali rentas hutan xnampak langsung pnempatan orang2..   (sebelum ni jungle trek.  kat  hutan yg ader org asli)
pertama kali jatuh dalam paya... *perghh.. aku sorang je.. rentas hutan paya paras lutut..  bau masyam lorh.!!*
tengok dorang  tarik pacat.. darah sana sini.. thanks to ALLAH.. save from pacat n lintah...!!hahaha..
time tidor.. yang ni  aku sangatla bersyukur tidur kat hostel yang panas*aircond rosak* drpd tidur dlm khemah wirajaya.. ngan pintu depan blkang trnganga.. (xde pun khemah yang brdepan ngan wira) nyamuk xhabis2 nak  kiss muka n tapak tangan yang halus mulus nih.!chewahhh perasan skejap.!!~~ pagi sok bgn.. amik kau.!!  bengkak  mulut ats bawah... nak bercakap pun susah... ! every  satu jam akn tersedar.. sebab bnyi ZzzzZZZ.. <--tekalah apa..

****

asyik storry morry pasal pngalaman xde pun pasal benefit pegi plkn..


bagi aku,  untuk saya, for  this little princess chewahhh.~~! 

plkn made me  changed a lot.. A LOT.. daripada seorang yang  FAIL komunikasi ngan laki  kepada okey... at least ade improvement..

daripada seorang yang xmampu nak menegur kepada berani.. 

others perception bout plkn mrosakkan .. xbtol..  xsemua plkn  low sgt agama.. sbgai contoh kem aku nih.!!! bab laki pempuan jaga wo.!!  time ronda lawatan keluarga.. pakwe xdibenarkan masuk..  laki pempuan xleh sosial sngt kalo x..  tempah maut ngan jurulatih gamaknya..!!! 

plkn gak gain knowledge bout other custom n religion.. seriously.. aku xpenah pakai bju punjabi..  fes time pakai time  nak present  slideshow knegaraan.. 

mlencong skejap.. bayangkan aku xpenah se- last minute*maut aku kalo teacher ayu ngan cg suriati baca nih, suka suki je  tambah imbuhan * lbh kurang 2 almost satu jam b4 present baru aku  usha ..  kehulur hilir aku..  nak pengsan ats pentas k apa ni.??? xprepare papepun.. nsib bek partner aku lepak.. kalo  die sekaki kibut ngan aku.. mau terbalik pentas tu kitaorg kerjakan... glad to hear it.. class kitaorg menang num 3.. WHAT.??? menang tuuu..~~ last minit belaka..  saat tu aku tersedar.. aku ni hebat gak.. ~~~ hahahaha 

berbalik pasal custom.. bru la aku tawu rupanya adat kahwin india rumit gak.. makanan cina ..  xngat nama apa.. tapi yang dibuat drpd   tepung beras pastu mkn ngan sup.. <---credit to steven n cafrene.. susah payah dorang nak terangkan bru aku paham.!!


banyak smenanya pasal plkn.. ni.. kalau dapat offer plkn  jgnla carik alasan yang xbrape cerdik  untuk ngelat.. rugi sesangatla sape lepaskn pluang...    tu je la yang boleh aku ckp.. da pnt nak menaip..  so aku sediakan tatapan  mendamaikn mata..(yeke.?)

                 Geng TUN FATIMAH... b4 pegi sitiawan


             dengan ANOM.. kawan sbelah katil aku lorh.!!

                                                                   
              jurulatih yang sporting...

                                                     
                                        Girls Charlie yang super.... Haiyak.!!

                                                            
  Kompeni Charlie.. terbaik dri ladang....!!

                       apabila kanak2 plkn diduga .. trpksa duk tpi jln tunggu pak cik bas yang 
                     agak la hensem.. 



salam sayang untuk semua kawan2 plkn aku... 


  






















                                                                                                                             

Labels: , ,