______Super.Awesome!________
Si.Budak.Sweet

Navigation : touch my L.O.V.E



Diaries Me Linkies Stuff

hello stalker *hehehe* ! welcome to super awesome.


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: cik kiah *wut-wut*
Others:   


Wahai Ayuni...


Bismillahirrahmanirrahim

Jari kembali ke Asus setelah sekian lama bercuti raya olalala~~

Hari ini terlahir sebuah tulisan jiwa setelah sekian lama berbuku di hati.

Aku hampir menggantung satu harapan yang sangat tinggi pada manusia
Hampir sangat.
Dan bersyukur.. 
Setiap kali aku hampir ke paras tinggi tersebut, 
aku kembali ke realiti.

Tapi,
kalau tiap-tiap hari berulang benda yang sama 
aku penat.
Penat untuk merasionalkan diri supaya kembali kepada tanah yang ku pijak.

Memang kalau ikutkan nafsu 
Nak saja aku jerit pada manusia tersebut mengapa perlu letakkan aku dalam dilema
dan sekali lagi,
akal waras aku bekerja.

Akal waras aku menjerit supaya diri ini sedar.
Mengapa perlu aku tuding jari pada manusia tersebut 
sedangkan  kesalahan ini berpunca dari aku?
Malahan ini bukan kali pertama kau hadapi
Tidak cukupkah pengalaman-pengalaman yang lepas
sebagai pedoman hidup...?


******

Wahai ayuni,
kau ada satu dunia yang kau sendiri bina
pergi dan teruslah hidup dalam dunia tersebut.

Sebab realiti memang tak pernah menjamin syurga
tapi kau harus ingat,
realiti juga tak sentiasa menjamin neraka
makanya,
kau harus bersederhana dalam dua-dua dunia.

Teruskan bernyanyi lagu-lagu pembangkit semangat 
lagu-lagu yang mengindahkan hidup.
Teruskan bercerita hikayat angan-anganmu
mungkin suatu hari hikayat tersebut menjadi lagenda.
dan
kau akan tersenyum sambil berjalan.

Teruskan bersandar pada 'aku'
walau 'aku' tiada jasad 
tapi  aku tetap hidup dalam diri kau.

*****

Angin,
Kau nyanyikan lagu
Untuk permataku 
yang tenang selalu...

Bayu,
Sampaikan berita 
Daku kini ceria 
Aman dan bahagia

Selimutkan rinduku
Bersama malammu...

Semoga tenang dan tabah wahai ayuni.

Salam kasih sayang dari,
The other half of you :)