______Super.Awesome!________
Si.Budak.Sweet

Navigation : touch my L.O.V.E



Diaries Me Linkies Stuff

hello stalker *hehehe* ! welcome to super awesome.


Bigfoots!



Credits!

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: cik kiah *wut-wut*
Others: โ™ฅ โ™ฅ โ™ฅ


Day 4 (7 thing that cross your mind a lot)




Hellooo people! 3 tahun nokk berhabuk dah. Umur pun dah nak 30 ๐Ÿ˜ญ
One thing, that I reaaaaallly regret is tak write up my ups and downs kat sini. Omg, kalau tulis ni, for sure dah gelak sambil senyum bodoh throwback those hard moment. 

Now, nak continue 10 day challenge yang 3 tahun dah terlepas.

7 things that cross my mind a lot

1.  Future
Time exchange dulu, hari esok ibarat macam hadiah. Tak sabar nak tahu, walaupun takut jugakla, kut prank lipas ke apa kan. But still you eager want to know right? Same goes ''hari esok'' kat korea. tapi balik dari sana rasa macam future tu bakal jadi nightmare sampaila sekarang. I used to write PTD is one of my future career tapi by that time dalam kepala macam impossible lah. Now, here I am. Kadet PTD. Tapi tak happy and learning is not that fun๐Ÿ˜•. So, everyday is not a gift. Tapi macam nightmare. Keep regretting for not acting like supposed to be. Battling dengan diri sendiri. Super hard. So, now tengah takut gila what if after posting still macamni? or else terkandas, tak lepas jadi PTD?๐Ÿ˜ฉ Currently, ai is takut dengan future๐Ÿ˜”

2. Losing myself
Paling takut yang ini. I love myself especially during study, time first year and time kerja CIMB. Rasa macam jadi diri sendiri sangat. I mean, tak payah fikir langsung persepsi orang. Pakat redah nak buat apa. Karakter independent sgttt. tapi sekarang rasa macam slow-slow bergantung dengan org. And the fact that selalu rasa menyesal after something happened, paling shit gila lah. Takut sangat ni sign perubahan kepada personaliti. Same thing happened dengan Syed dulu. Which is taknakkkkkkkkk. pulangkan ayuniiiii yang duluuuu. okay, better fullstop sebelum lagi merepek. 

3. How do I look  when I fall in love
I can't imagine myself being in that situation. Tak suka cringe, tapi layan lagu jiwang. Konon tak tau nak luahkan tapi throwback posting semua siap menulis puisi. Facepalm weyhh. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
But seriously, untuk situasi sekarang, rasanya aku kuat jealous and macam aku pernah tulis, aku ni tamak, kalau boleh nak tau another side of him yg org lain tak tau tapi aku je yg tauuu.๐Ÿ˜‚ 
For sure, jgn berharap sangat. Like always advise, makesure tau limit sayang, suka kat orang. So that, if one day, that person gonna ditch you, kau taklah tergolek sampai takleh bangun. Your other half always there for you. Apa apa pun, jangan sesekali lupa diri and know your worth. Laff you dear๐Ÿ˜˜

4. Macam mana boleh face those hard moments dulu.
Seriously, tak taula mana kutip kekuatan dulu. Like bayangkan, dalam kelas siap kena perli dengan teacher, but still blh control face expression. Tak boleh blah, kena perli dalam lecture hall kut, satu batch ada but still blh control emotion tu. Paling tak boleh blah, sikit pun aku tak maki or saying bad things to that teacher. tapi macam biasala, sekali je aku salam, lepas isu tak hulur tgn, memang idokla aku nak salam dah. And that was the last time aku jejak Kisas.๐Ÿ˜‚ 
Pasal Syed pulakk, yang ni tak boleh blah, gila berani aku lawan dengan dia. tapi siapa suruh kau cabar another side of me. Heyy, igt aku akan jadi wanita melayu terakhir makan je segala toxic words. Tapi part campak buku, GRO, time tu aku puas. Muka bodoh je aku bagi and also another part is bila terserlah kebodohan dalam group whatsapp๐Ÿ˜‚. Bunyi kejamkan, tapi dia mmg deserved pun layanan cenggitu. okay, back to topic, aku paling kagum sebab at the end tak jadi nak failedkan thesis and keep writing. Despite of mulut dia cam haremmmm, and aku pun dah expect result aku C, but still aku siapkan jugaaaa. (In between to, tuhan je tau nak menanggung cemane.) Yuhuuu. 

5. Kids
Tipula kalau taknak ada family. Tolak tepi calon suami sebab sekarang ni, without husband pun you still can have kids kann.๐Ÿ˜‚ Thing is, sekarang ni bahaya gila. Pedo di mana2. Even mak pun pesan, jangan sesekali tinggalkan anak perempuan dengan husbad/atok/any sedara lelaki. Never ever 100% put your trust on them. Tu nasihat mak which is baru aku nampak. Byk gila kisah pedo mula dari rumah. Just in case, ada org baca post ni, search insta or fb syed azmi. Lagi satu sekarang ni, bahaya lahh, dengan zaman teknologinyaa, suddenly aku terfikir tak payah ada anaklah. (sebab aku menaip umur aku dah 26 so minded aku cenggini, kalau time umur 23 rasanya aku akan tulis what kind of mother aku akan jadi)๐Ÿ˜‚

6. Am I will be loyal fans of kpop sampai bila2?
Kelakar kan, benda ni come across a lot. ๐Ÿ˜‚ 2015- aku tulis, are we (me&along) still will be loyal fans of Infinite in 5 years akan datang. the answer is YESSS! How come I ditch my first boyfriends.
Even though dah split, L is not part of Infinite but still aku support. Drama baru dia jadi kucinggg, so  takkanlah tak support๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ. Let say, one day aku stop watching kpop but still akan kenang diorang. Tengah malam, sambil buat reading, stuck, then suddenly popped up lagu BTS- Epilogue: Young Forever. Since that day, lagu tu yang jadi peneman everytime down. So, sampai bila-bila BTS and Kpop is special. 

7. Bila nak travel lagiii
Okay, supposely travel pi Penang dgn Yaya and Jo. Tapiii, dah jadi kadet jadah ni, cancel lah tiket. Nasib baik beli ticket dlm Malaysia je. but still, ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ๐Ÿ˜ญ. Travel partner paling best sbb masing-masing macam haremmm perangai. One more, jenis pakat redah and sekepala. Paling best moment dengan Jo, berani mati merayap kat  Dongdaemun pukul 1 pagi. Tak plan nak tidur mana. Last2 end up kat Lotteria, take turn tidur๐Ÿ˜‚. Berani mati sebab by that time baru 3rd week kat Korea and both of us bukannya paham pun bahasa diorang, lpstu, dua2 Universiti dari country side. Sesat je memanjang tapi syokkk. For sure nak repeat Korea, sebab  dulu pergi as student. Broke gilaaa. Ni dah berduit nak pi Edae. nak shopping kasutttt and bajuuu. rambang gila mataaaa๐Ÿ˜. Andd, nak travel naik bas pulak instead of subway.  Repeat pi Incheon, Wolmido and main slingshot. Andd nak pi Kongju.. nak cari oppa hotteok๐Ÿ™ˆ eh, takk, hotteok je.. hotteok sana sedapp๐Ÿ˜‹
Muntahla dok baca benda sama๐Ÿ˜‚ Lupa nak ulas pasal yaya, takpelah. Yaa, watak tambahan je. 

Okay done 7 benda tuu, and sebab aku tgh hype and excited bila citer pasal Korea so saja nak tepek gambar kat sini. Baru perasan, takde ulas sgt pun time exchange dulu๐Ÿ˜ž and boleh la try nak hidupkn watak Yaya๐Ÿ™Š

Kalau nak muntah baca benda sama, telan balik please. Taknak post aku jadi punca korang muntah.๐Ÿ˜’


Laff Jojo, sebab melayan aku carik jalan pi Woolim lepastu tgh malam degil jugak nak cari Sauna House padahal masing2 dah penat. 

Hangang Park. Lepastu sesat cari jalan balik. Berkat kelebihan Jo boleh baca hangul, jumpala jalan yang benar.

Them:)  lepak makan fried chicken, pergi konsert, travel to Incheon and movie night.

Nah, Yaya the watak tambahan. Ni shooting place the baking of kim-tak gu.

From Kongju to Cheongju. Survive order tiket bas pakai hangul, lepastu communicate dengan local pakai body language, cuak takut terlepas stesen so tak tidur. Sebab kan tu, aku tau rupa Sejong city yang kalau tak silap macam Putrajaya kita la. Banyak Government office kat situ. In fact, Sejong city was the shooting place for Let's eat 3. No pic depan Kongju University. tah pape kan. Hurmmm

Oh em geee, kalau pi Wolmido, tolongla try naik Pirate ship diorang. 90' degree dengan laju gilaaa. Jarang menangis naik benda macamni, but this pirate memang cam harey. Tapi worth it la try skli seumur hidup. And next to wolmi theme park ada another theme park. kat situ ada slingshot. Shot  berapa ratus meter tah ke atas, takut la jugak, tapi sebab view laut Incheon so another worth it to try. Kalau tanya aku, yg ni serius aku nak main balik. 



Yeay, habisss. Another part of memory yang tak sempat nak update kat sini.
Again, kalau nak muntah lagi, silakan je lah. sebab memang yg ni experiences paling best. Travel solo, survive despite of hangul language suam2 kuku. Ada few kawan dengan local people, mingling with another international student, lepastu Alisyaaa, partner konsert and berbuka. 

Selamat malam with a short wish.. 
์ข‹์€ ๊ฟˆ์ด๊ธธ ๋ฐ”๋ผ์š”๐Ÿ˜˜

from your other half,
๐Ÿ’“